
přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Přijímací zkoušky na filozofické (humanitní) fakulty patří bezesporu mezi jedny z nejtěžších přijímaček v ČR. Nejen kvůli velkému počtu uchazečů, ale i kvůlli nárokům v přijímacím řízení. Znalosti vyžadující u přijímacích zkoušek jsou rozsáhlé a mezioborové (psychologie, politologie, sociologie, filozofie, historie, základy společenských věd (ZSV)). Zároveň se očekává od studentů hluboký zájem (praxe, nultý ročníky), zaujetí, zaměření (co chcete dělat po VŠ) a rozsáhlý seznam přečtené literatury.
Svou šanci u přijímacích zkoušek můžete zvýšit až 3x účastí v přípravném kurzu: nulté ročníky, semestrální kurzy a další možnosti najdete také na těchto stránkách.
Náplně oborů, termíny přijímaček a požadavky na uchazeče i s náplněmi přijímacích zkoušek najdete na www.VysokeSkoly.com.
Kniha si klade za cíl podat srozumitelný výklad vývoje člověka v průběhu celého životního cyklu od početí po smrt. Chce vyvolat zájem o obor, ilustruje jeho zajímavost a pestrost. Snaží se seznámit čtenáře s novými teoriemi a zajímavými výzkumy, předložit kontroverzní témata a rekapitulovat kritické názory. Poukazuje na rozdílnost různých pohledů, varuje před přílišnou unifikací a stereotypizací a snaží se vyvracet různá frekventovaná mylná přesvědčení a mýty, které jsou v oblasti vývojové psychologie v České republice rozšířené i mezi odborníky. Nabízí shrnutí nových vědeckých poznatků a snaží se čtenáře nasměrovat k otevřenému a kritickému myšlení. PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D., je klinická psycholožka se specializací na dětskou vývojovou psychologii. V publikaci zúročila mnoholeté praktické zkušenosti, které získala při práci s dětmi s různými vývojovými poruchami. Publikuje především v oblasti poruch autistického spektra. V nakladatelství Portál jí vyšla mimo jiné monografie Poruchy autistického spektra (2006).
Matrix, Psýché, Realita je také jedinečnou učebnicí vývojové psychologie. Autor v ní netradiční formou ukazuje, co je to duševní vývoj a jaké je nebezpečí, když vývoj ustrne. Tyto problémy Vladislav pojímá z pohledu analytické (jungovské) psychologie, oboru, ve kterém je odborníkem.
Vladislav Šolc je psycholog. Vystudoval klinickou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2003 působí v USA, Milwaukee, kde pracuje jako soukromý psychoterapeut a také jako psycholog v centru závislosti v USA (Wisconsin). Je členem Institutu C.G.Junga v Chicagu (Illinois), kde se připravuje na jungovského analytika.
Matrix je opět tady! Vladislav si vzal pod drobnohled známý kultovní film, aby v něm našel odpovědi na otázky filmem nezodpovězené. Ano, kniha Matrix, Psýché, Realita zaručeně čtenáři nabídne psychologickou a filozofickou analýzu "matrixu, ve kterém žijeme". Četba knihy je, bez nadsázky, shlédnutím čtvrtého dílu filmu!
Jastli Vás zaujal film, a jestli ve Vás otevřel touhu po poznání, pak tato jedinečná kniha je určena právě Vám. Kniha je nejen pro ty, co je zaujal film, ale také pro ty, kteří si kladou hlubinné otázky po smyslu života, existenci Boha či povinnosti, která plyne z bytí.
Pojďte se vydat s Neem na další cestu sebeobjevování.
V závěru každé kapitoly je ponechán prostor pro vaše vlastní poznámky a výpisky.
Jungova kniha Psychologické typy bývá někdy označována za jeho nejznámější dílo, jímž se etabloval jako samostatný psychologický myslitel. V každém případě se jeho popis introvertního a extravertního zaměření stal nejobecněji přijímaným Jungovým objevem vůbec. Ve své knize se podrobně zabývá tím, jak byly tyto dva typy postojů pojímány v historii (s introverzí spojuje např. středověký realismus, Nietzschův apollinský typ nebo osobnost Alfreda Adlera, s extraverzí zase nominalismus, dionýský typ či Sigmunda Freuda). Vedle toho popisuje čtyři možné funkce vědomí – myšlení jako opak cítění a smyslové vnímání, jehož opakem je intuice. Každý člověk má hlavní funkci vědomí, jejíž opak vyjadřuje, jak funguje jeho nevědomí. Kombinace funkcí vědomí s introverzí a extraverzí dávají osm základních psychologických typů. Jung rovněž líčí, co se děje s psychikou člověka, když je jeho vědomé zaměření příliš jednostranné. Kniha je doplněna rozsáhlým přehledem definic, které mohou sloužit jako vodítko pro pochopení Jungových základních myšlenek.
Carl Gustav Jung (1875–1961) byl švýcarský psychiatr, psychoterapeut, všestranně originální myslitel a zakladatel analytické psychologie. Zabýval se lidskou psychickou v širokých souvislostech mytologie, filozofie, religionistiky a umění. V Portále vyšla jeho Červená kniha (2010, čtenářská edice 2013), Vybrané spisy C. G. Junga (2014), Vzpomínky, sny, myšlenky C. G. Junga (2015), Rozhovory s C. G. Jungem (2015), Člověk a jeho symboly (2017) a Aspekty mužství (2017).
Nicky Hayesová je britská psycholožka zaměřující se na metody vyučování psychologie, autorka řady úspěšných učebnic.
Kontexty sociální interakce, Konverzace a komunikace, Interakce s druhými, Přitažlivost druhých lidí
Postoje, jejich změny a měření, Konflikt a spolupráce
Jsme společenští tvorové. Neustále se stýkáme s jinými lidmi, vyměňujeme si názory, spolupracujeme či soupeříme. Kultura, životní prostředí, sociální skupina nebo rodina silně ovlivňují naše činy a chování. Poznáním sociálních kontextů poznáme lépe sebe, pochopíme snáze ostatní ve svém okolí a uvědomíme si, proč se s nedůvěrou díváme na ty, kteří se od nás liší. Přehledně, systematicky, ale čtivě napsaná učebnice shrnuje základní teorie a výzkumy jednoho z nejdůležitějších oborů psychologie.
Cesta životem se od svého prvního vydání v roce 1990 stala zcela klasickou knihou přibližující čtenáři složitý a komplexní průběh celého lidského života od mateřského lůna až po smrt. Přední český psycholog Pavel Říčan vypráví příběh lidského života s využitím poznatků psychologie, sociologie a dalších vědních oborů.
V tomto 4., doplněném vydání jej navíc obohatil nejen o aktuální informace, ale vtiskl jim i svou vlastní celoživotní zkušenost a moudrost. Pomáhá tak čtenáři lépe porozumět jeho osobní historii a hledět do budoucnosti realisticky a zároveň s nadějí, že může dát celému svému příběhu konečný dobrý smysl. Autor se přitom opírá zejména o celistvé zachycení vývoje člověka, jak ho popisuje biodromální psychologie (psychologie životní cesty) a o poznatky psychoanalytiků a sociálních psychologů (mimo jiné využívá koncepci Erika Eriksona týkající se vývojových stadií a úkolů). Pochopitelně však nepřehlíží ani poznatky biologicky nebo kognitivně orientovaných psychologů.
Kniha je fundovaným a srozumitelným uvedením do vývojové psychologie a současně průvodcem čtenáře po jeho vlastním životě i pomocníkem při utváření základních životních postojů. Uvítají ji studenti psychologie, pedagogických, humanitních a sociálních oborů, psychoterapeuti, pracovníci v pomáhajících profesích, stejně jako všichni zájemci o vlastní osobnostní rozvoj
Prof. PhDr. Pavel Říčan, CSc., je univerzitní učitel a badatel, přední český odborník v psychologii osobnosti, vývojové a klinické psychologii. Je autorem řady odborných i populárních knih.
Tato odborná příručka je užitečná pro všechny, kdo podstupují psychoterapeutický výcvik, psychoterapií se živí, uvažují o této profesi nebo v ní začínají, i pro zájemce o psychoterapii. Kniha slouží jako průvodce, který usnadní vstup do této pomáhající profese i orientaci v ní. Dobrý psychoterapeut má umět odložit stranou své předpojatosti, když se setká s novým klientem. Má mít vyzkoušeny terapeutické postupy, ale také být schopen přijmout jedinečnost každého terapeutického vztahu. Úkolem psychoterapeuta je dobře spolupracovat s klienty, umět vést rozhovor, uvědomovat si vlastní protipřenosy, které vůči nim má, trpělivě naslouchat, dodržovat etiku a nebát se improvizovat. Kniha je mimo jiné opřena o výpovědi řady zkušených psychoterapeutů, kteří si postupně vytvořili vlastní styl terapie. Přestože se jedná o text, jenž vychází z výsledků řady výzkumů, důraz je kladen na srozumitelnost a čtivost textu.
Prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D., působí na Katedře psychologie FSS MU. Byl editorem a spoluautorem knihy Současná psychoterapie (2010). V minulosti pracoval jako psychoterapeut i jako lektor psychoterapeutického výcviku. Zastává pozici senior editora v časopisu Psychoterapie. Je členem mezinárodní Společnosti pro výzkum psychoterapie a autorem řady publikací (např. Psychologie komunikace, Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci, Psychologie jinak, Úskalí internetového poradenství).
Kniha přináší ucelený přehled oborových přístupů užívaných v současné sociální práci. Jejich praktická aplikace je pak dokumentována na názorných kazuistikách, jednotlivá hesla jsou logicky členěna do tematických oddílů. Jedinečnost publikace spočívá i v rozsáhlé autorské základně, díky níž se na jednom místě potkávají texty předních teoretiků i praktiků sociální práce, čímž vzniká původní dílo na rozhraní teorie a praxe. Důležitým impulzem pro vznik knihy byl výzkum, který proběhl v letech 2018–2021 pod názvem „Profesionalizace sociální práce“ a jehož výstupem byl i soubor profesiogramů obsahující činnosti, které sociální pracovníci vykonávají na jednotlivých typech pracovních pozic. Použité členění strategií a postupů používaných v sociální práci chce s tímto přehledem faktických činností českých sociálních pracovníků korespondovat. Kniha je proto určena jak akademikům a výzkumníkům, tak praktikům i studentům.
Doc. PhDr. Oldřich Matoušek učil na katedře sociální práce FF UK v Praze. Věnoval se praxi klinického psychologa a psychoterapeuta. Je autorem řady odborných publikací, v posledních letech zejména z oblasti sociální práce.
PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D., působí jako vedoucí Katedry sociální práce FF UK, kde vyučuje sociální právo, sociální politiku a sociální správu. Je garantem předmětu Lidská práva v kontextu sociální práce.
PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D., působí jako odborná asistentka na Katedře sociální práce FFUK. Přednáší též vybranou problematiku oboru sociální práce na ETF UK.
PhDr. Petr Vojtíšek, Ph.D., působí jako odborný asistent na Katedře sociální práce FFUK.
Obsahuje tipy JAK studovat angličtinu a JAK se efektivně připravovat ke zkouškám, podrobný popis jednotlivých typů testů a samotné testy s klíčem a komentáři. V publikaci si lze například procvičit tzv. cloze testy (doplňování chybějícího slova), porozumění čtenému textu, hledání chyb, tvoření slov, slovesné časy, transformace apod. V další části jsou podrobné informace o testu znalostí z kultury dané jazykové oblasti a jeho příklady.
Sbírka 1350 testových úloh s klíčem pro průběžné studium a pro přípravu k maturitě a k přijímacícm zkouškám na vysokou školu
Jedná se o sbírku opakovacích testových úloh středoškolského učiva a komplexních testových úloh ke společné části maturitní zkoušky. Společně s publikacemi ČESKÝ JAZYK – přehled středoškolského učiva, LITERATURA – přehled středoškolského učiva, ČESKÝ JAZYK – testové úlohy, OBSAHY A ROZBORY DĚL a čtyřmi díly ČÍTANEK vám poslouží nejen při pravidelné výuce českého jazyka a literatury, ale následně i při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na vysokou školu. Koncepce sbírky vychází z požadavků MŠMT na novou podobu maturitní zkoušky.
Sbírka 1350 testových úloh s klíčem pro průběžné studium a pro přípravu k maturitě a k přijímacícm zkouškám na vysokou školu
Učebnici využijete v průběhu celého studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ.
Publikace je shodně s učebnicí LITERATURA – přehled SŠ učiva rozdělena do 21 tematických okruhů (vyjma kapitoly Základy literární teorie, zařazené pouze v učebnici literatury), které chronologicky mapují vývoj světové a české literatury od jejích počátků až po současnost. OBSAHY A ROZBORY DĚL se v žádném případě nesnaží nahradit vlastní četbu, která je při studiu literatury nezbytná. Snahou autorů bylo předložit čtenáři takovou knihu, která mu poskytne základní údaje o autorovi a jeho tvorbě, ale zejména mu ukáže, jak lze s literárním dílem při jeho čtení a analýze pracovat.
Učebnici využijete v průběhu celého studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ.
Tato učebnice je primárně určena studentům a učitelům středních škol, lze ji však využít i jako doplňkový výukový materiál na jazykových školách, při pomaturitním studiu či přípravě na mezinárodní jazykové zkoušky a přijímací zkoušky na vysoké školy. Je určena pro všechny, kteří si chtějí gramatiku německého jazyka osvojit či si jen zopakovat některé dílčí jevy. Tato učebnice vychází současně s Němčinou – přehledem středoškolské gramatiky. Obě knihy jsou koncipovány na základě Katalogů požadavků pro německý jazyk k nové podobě maturitní zkoušky schválených MŠMT ČR. Přehled i cvičebnice gramatiky maximálně korespondují v obsahu a chronologii probíraných jevů, záměrně se ale úplně ve všem neshodují.
Každému gramatickému jevu je věnováno více různých typů cvičení. Pokud si student není teorií jist, může se vrátit k Němčině – přehledu středoškolské gramatiky a danou problematiku si znovu prostudovat. Na konci cvičebnice je k dispozici klíč ke cvičením.
Učebnici využijete v průběhu studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ.
Tato učebnice je primárně určena studentům a učitelům středních škol, lze ji však také využít jako doplňkový výukový materiál na jazykových školách, při pomaturitním studiu či přípravě na mezinárodní jazykové zkoušky a přijímací zkoušky na vysoké školy. Učebnice klade velký důraz na praktické osvojení základní gramatiky na úrovni odpovídající znalostem požadovaným u maturitních zkoušek, kromě toho rovněž nabízí bohatou zásobu gramatické terminologie, která je v závěru knihy k dispozici v abecedně řazeném dvojjazyčném seznamu.
Cílem je podat přehled všech základních gramatických jevů, tedy tvarosloví a skladby, a to jasným, stručným a přehledným způsobem. Pokud jsou vysvětlované jevy stejné s češtinou, výslovně se to neuvádí. Srovnání s češtinou je pouze u těch jevů, které jsou rozdílné. U základních gramatických jevů se předpokládají znalosti z výuky jazyka na základní škole.
Učebnici využijete v průběhu celého studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ. Zpracováno dle požadavků MŠMT k nové podobě maturitní zkoušky.
Koncepce knihy vychází z požadavků MŠMT k nové podobě maturitní zkoušky (výběr konverzačních témat, forma cvičení, slovní zásoba). Učebnice se zaměřuje na rozvíjení čtyř základních jazykových dovedností: čtení (LESEN), poslechu (HÖREN), mluvení (SPRECHEN), psaní (SCHREIBEN) a rozšiřování slovní zásoby (WORTSCHATZ). Na konci každého tématu je zařazen shrnující rámcový seznam otázek a problémů, které by měly být zmíněny v rámci ústní části maturitní zkoušky (ZUSAMMENFASSUNG). Přílohy obsahují vzorové testy (maturitní, gramatický a test všeobecných znalostí). Nechybí ani klíč ke cvičením a přepisy poslechů. Součástí učebnice je audio CD namluvené rodilými mluvčími.
Tato učebnice vám poslouží nejen při pravidelné výuce literatury, ale následně i při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na vysokou školu.
V úvodu kapitoly je vždy zařazen tzv. historicko-společenský kontext. V něm jsou představeny základní atributy daného literárního období, které bylo vždy spjato s dobovými společenskými, kulturními a politickými událostmi. Literatura je druhem umění, a proto je také neodmyslitelně spjata s hudbou, architekturou a malířstvím. Text doprovází množství obrázků, které mají studentům ujasnit pohled na probíranou problematiku a ukázat ji na příkladech. Součástí knihy jsou četné ukázky z literárních děl, které by měly studenty podnítit k vlastní četbě, jež je nezbytnou podmínkou a základem porozumění literatuře. Podrobněji se vybraným literárním dílům věnují OBSAHY ROZBORY DĚL a 4 díly ČÍTANEK. V samostatné kapitole seznámí učebnice studenty také se základy literární teorie.
Učebnici využijete v průběhu celého studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ. Zpracováno dle požadavků MŠMT k nové podobě maturitní zkoušky.
Všechny čtyři díly čítanek jsou shodně s učebnicí LITERATURA – přehled SŠ učiva rozděleny do 21 tematických okruhů (vyjma kapitoly Základy literární teorie, zařazené pouze v učebnici literatury), které chronologicky mapují vývoj světové a české literatury od jejích počátků až po současnost. Z každého představovaného literárního díla jsou zařazeny dvě samostatné ukázky, z nichž první je většího rozsahu, aby si čtenář na dílo a jeho vlastnosti zvykl, seznámil se s ním a uvědomil si některé zvláštnosti autorského stylu. Následný blok otázek k textu (a možných námětů k přemýšlení) jistě pomůže vyučujícím oživit výuku, studentům pak osvěžit si znalosti a ověřit, zda opravdu pozorně četli uvedený text. S rozborem vybraných jevů koresponduje i závěrečná interpretace, která odkazuje k uvedeným textům, ale vztahuje se zpravidla i k základním rysům autorovy tvorby.
Učebnici využijete v průběhu celého studia na střední škole a při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na VŠ. Zpracováno dle požadavků MŠMT k nové podobě maturitní zkoušky.
Všechny čtyři díly čítanek jsou shodně s učebnicí LITERATURA – přehled SŠ učiva rozděleny do 21 tematických okruhů (vyjma kapitoly Základy literární teorie, zařazené pouze v učebnici literatury), které chronologicky mapují vývoj světové a české literatury od jejích počátků až po současnost. Z každého představovaného literárního díla jsou zařazeny dvě samostatné ukázky, z nichž první je většího rozsahu, aby si čtenář na dílo a jeho vlastnosti zvykl, seznámil se s ním a uvědomil si některé zvláštnosti autorského stylu. S rozborem vybraných jevů koresponduje i závěrečná interpretace, která odkazuje k uvedeným textům, ale vztahuje se zpravidla i k základním rysům autorovy tvorby.
Tato kniha vám společně s publikací LITERATURA – přehled středoškolského učiva poslouží při pravidelné výuce češtiny a následně i při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na vysokou školu.
Učební látka je rozdělena do dvou částí:
Teoretická část vychází ze středoškolských osnov a Katalogu požadavků ke společné části maturitní zkoušky MŠMT ČR. Vedle tradičního učiva je zahrnut např. terminologický slovníček, seznam vyjmenovaných slov a kapitola o tom, jak napsat písemnou práci. Pro větší názornost a srozumitelnost je do výkladu zařazeno také mnoho ukázek a příkladů.
Praktická část knihy (cvičebnice) je určena k ověření teoretických znalostí a jejich procvičení. Obsahuje pravopisná cvičení, texty k diktátům, komplexní jazykové rozbory a tzv. testy s uzavřenými odpověďmi či s výchozím textem. Na konci knihy je zařazen klíč s řešeními a slovníček pojmů.
Tato učebnice je primárně určena studentům a učitelům středních škol, lze ji však také využít jako doplňkový výukový materiál na jazykových školách, při pomaturitním studiu či přípravě na mezinárodní jazykové zkoušky a přijímací zkoušky na vysoké školy.
Tato kniha vychází současně s Angličtinou – cvičebnicí středoškolské gramatiky. Obě učebnice jsou koncipovány na základě Katalogů požadavků pro anglický jazyk k nové podobě maturitní zkoušky schválených MŠMT ČR. Přehled i cvičebnice gramatiky se shodují v obsahu a chronologii probíraných jevů, čímž je usnadněna práce s oběma učebnicemi a orientace v nich. Četná praktická cvičení pomohou lépe zvládnout teorii a rozšiřují stávající slovní zásobu.
Čtvrté, přepracované vydání oblíbeného titulu z edice Odmaturuj! vychází pod názvem Přehled středoškolského učiva českého jazyka. Celá publikace prošla rozsáhlou proměnou. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny řadou barevných fotografií, tabulek a schémat, obohaceny o odkazy na internetové zdroje a odkazy na jiné kapitoly v knize, jež s výkladem souvisí, a zakončeny sadou kontrolních otázek.
Publikace je vhodná pro: studenty a učitele na všech typech středních škol pro práci ve výuce, maturanty pro přípravu na maturitní zkoušku, uchazeče vysokých škol pro přípravu na přijímací zkoušku.
Titul je zpracován dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia i pro střední odborné vzdělávání.
Učebnice k přípravě na maturitu (i k nové podobě maturity) a k přijímacím zkouškám na VŠ. Obsahuje poznatky základních jazykovědných disciplín, nauku o slohu a praktickou přílohovou část na úrovni středoškolského učiva, které jsou přehledně zpracovány do 15 kapitol a menších podkapitol.
Maturita 2019–2020 z anglického jazyka je určena primárně studentům 4. ročníků středních škol k přípravě na státní maturitní zkoušku z anglického jazyka.Komplexní cílená příprava na maturitní zkoušku z anglického jazyka, poskytující metodická doporučení jak k přípravě na zkoušku, tak k jejímu průběhu. Zohledňuje aktuálně platný katalog požadavků a je sestavena na základě maturitních zkoušek v letech 2014-2020.
Součástí učebnice je CD k úkolům
Učebnice určena studentům středních škol během celého středoškolského studia, studentům připravujícím se na státní nebo mezinárodní zkoušku, jejich učitelům a ostatním zájemcům o studium německého jazyka.
Odmaturuj z anglického jazyka 1
Učebnice je určena studentům středních škol během celého středoškolského studia, studentům připravujícím se ke státní nebo mezinárodní zkoušce, jejich učitelům a ostatním zájemcům o studium anglického jazyka. Obsahuje podrobný přehled gramatiky anglického jazyka.
Učebnice je určena studentům středních škol během celého středoškolského studia, studentům připravujícím se ke státní nebo mezinárodní zkoušce, jejich učitelům a ostatním zájemcům o studium anglického jazyka.
Procvičuje porozumění čtenému i slyšenému textu, psaní, konverzaci a slovní zásobu maturitních témat.
Součástí je audio CD k úkolům.
Cvičebnice pro důkladnou přípravu na maturitu z anglického jazyka. Komplexní studijní materiály pro každou část maturitní zkoušky: didaktický test, písemnou práci a ústní zkoušku dle oficiálních zdrojů. Řešení a nahrávky Online.
Cílem cvičebnice je důkladně připravit žáky na maturitu z anglického jazyka. Komplexní studijní materiály pro každou z částí maturitní zkoušky: didaktický test, písemnou práci a ústní zkoušku vycházejí z oficiálních požadavků Centra pro zjišťování výsledku vzdělávání, ale také z názoru a zkušeností oslovených učitelů angličtiny. Cvičné úlohy a zadání odpovídají ve všech ohledech těm, se kterými se lze setkat u ostrých maturit. K cvičebnici jsou k dispozici online nahrávky. Vypracovaná řešení a online materiály pro Maturitu v pohodě získáte po zaregistrování a zadání přístupového kódu z 3. strany obálky cvičebnice.
Tato kniha, vycházející po dvaceti letech od posledního vydání, podstatně přepracovaná a rozšířená, zprostředkovává čtenářům kromě tradičních témat sociální psychologie i celou řadu aktuálních poznatků ze současné světové sociálněpsychologické literatury.
Autor, jak je jeho zvykem, přináší vše, co je pro tento obor základních psychologických věd důležité nejen pro studium, ale i pro sebepoznávání a životní praxi. Publikace podává v rámci vědecké empirie jak experimentálně (psychometricky), tak i fenomenologicky získané poznatky. Čtenář získá mnoho poznatků nejen o zákonitostech psychologických aspektů mezilidských interakcí, ale také o sobě samém (např. o tom, jak vnímá sám sebe, jak si obraz o sobě vytváří, jaké role na jevišti života hraje, jak se to projevuje v motivaci jeho jednání, sebecítění, sebehodnocení) a mnoho dalšího. Text je doplněn zajímavými příklady z praxe, tradiční uspořádání témat a poznatků sociální psychologie je podáváno v kontextu evolucionistických a sociálně-kulturních souvislostí a činitelů.
Smyslem a účelem této publikace je poskytnut studentům středních škol, kteří se připravují na maturitní zkoušku z dějepisu a na přijímací zkoušky na VŠ poskytnout souhrn základních znalostí a souvislostí z historického vývoje společnosti a celého světa. Tématické zpracování vychází z rozsahu a obsahu středoškolských učebnic dějepisu.
Jak na VŠ představuje nový typ publikace, která si klade za cíl odpovědět na titulní otázku dvojím způsobem. Uchazečům o studium by kniha ráda pomohla v zodpovědném úkolu ujasnit si představu o zvoleném oboru a stala se pomocníkem v základním předpokladu vysokoškolského studia bohemistiky, tj. na VŠ se dostat.
Výbor z díla jednoho z nejvýznamnějších psychologů dvacátého století a zakladatele na klienta zaměřené terapie přináší do češtiny dosud nepřeložené práce. Stěžejní součástí tohoto výběru je „Teorie terapie, osobnosti a interpersonálních vztahů, jak byla vyvinuta v rámci na klienta zaměřeného přístupu“.
Kniha významným způsobem rozšiřuje soubor již publikovaných prací a je doplňujícím článkem pro všechny, kdo se o Rogersovy myšlenky a přístup zajímají, ať již při jejich využití v praxi či v akademickém prostředí.
Carl Ransom Rogers (1902–1987) je zakladatel humanistické psychologie a „na klienta zaměřené“, „rozumějící“ psychoterapie. Vystudoval teologii, pedagogiku a psychologii, pracoval nejprve dvanáct let jako poradenský psycholog v Rochestru s delikventními a týranými dětmi. Později působil jako profesor psychologie na univerzitách v Ohiu, Chicagu a Wisconsinu
Velmi čtivě napsané vyprávění o historii psychologie. Autorovi se podařilo spojit novinářskou srozumitelnost s velkým množstvím informací o psychologii. Vznikl tak nezjednodušený a současně zajímavý příběh o objevování lidské duše. Jednotlivé psychologické teorie podává autor jako vyprávění o konkrétních osobách a jejich práci. Autor sleduje rozvoj psychologie i podle jejích jednotlivých disciplín. Postupně se věnuje psychologii osobnosti, vývojové a sociální psychologii, psychologii vnímání, zkoumání motivace a emocí, kognitivní psychologii a nakonec psychoterapii. V závěrečné části kniha se autor zabývá problémem zneužitelnosti psychologie. Předkládá příklady zneužití psychologie ve výchově, reklamě, soudnictví a zamýšlí se nad některými důsledky psychologického zkoumání pro dnešek.
Morton Hunt je americký psycholog a publicista, který své studium a publicistickou práci zaměřuje na význam psychologie jako vědy v současné době a zamýšlí se nad jejími možnostmi a hranicemi, nad riziky a perspektivami.
Základní slovní zásoba na 777 kartičkách
Vezměte si učebnici angličtiny do kapsy! Naučte se 777 nepravidelných sloves a užitečných frází a posuňte se v angličtině na vyšší úroveň. Na jedné straně kartičky je výraz v angličtině, na druhé v češtině. Správnou výslovnost se naučíte podle přiloženého CD. Kartičky díky perforaci snadno oddělíte, součástí kompletu je i praktická krabička. Sestavte si vlastní sadu a učte se, kdykoli budete mít příležitost – cestou do školy, do zaměstnání, při čekání na přátele nebo při jízdě autem.
Naučte se deset kartiček denně – a za měsíc jich budete znát tři stovky!
Slovní zásoba pro pokročilé na 777 kartičkách
Vezměte si slovník do kapsy! Naučte se 777 nových slovíček a posuňte se v angličtině na vyšší úroveň. V sadě slovíček pro pokročilé najdete výrazy, které se vám budou hodit v běžném osobním i pracovním životě. Při cestování, návštěvě koncertu či divadla, na úřadě, při opravě auta a v mnoha dalších situacích. Na jedné straně kartičky je slovo v angličtině, na druhé v češtině. Správnou výslovnost se naučíte podle přiloženého CD. Kartičky díky perforaci snadno oddělíte, součástí kompletu je i praktická krabička. Sestavte si vlastnísadu a učte se, kdykoli budete mít příležitost – cestou do školy, do zaměstnání, při čekání na přátele nebo při jízdě autem.
Naučte se deset kartiček denně – a za měsíc jich budete znát tři stovky!
Slovesa, časování a fráze na 777 kartičkách
Osvědčená metoda učení, která funguje. Naučte se deset kartiček denně – a za měsíc jich budete znát tři stovky!
Učebnice tě připraví na Scio testy ze ZSV! Získáš k ní navíc videokurz Základů společenských věd. Pro zpřístupnění nahraj doklad o koupi učebnice nebo fotku účtenky na https://oscio.cz/ucet/. V pěti hodinách tě videokurz naučí základní teorii a pojmy všech kapitol (Člověk a společnost, Stát a právo a Hospodářství a svět).
V první části učebnice se seznámíš s tím, co Scio testy jsou, jak probíhají, a naplánuješ si přípravu tak, aby dopadla úspěšně. Další část se věnuje jednotlivým oddílům testu ze ZSV. Ty jsou dále děleny do kapitol. Každá z nich obsahuje úvod, přehled základních pojmů, které je třeba znát, další doporučenou literaturu a úlohy k procvičení. Poslední část učebnice je tvořena cvičným testem. Ten strukturou i počtem úloh odpovídá testu, který tě čeká u přijímacích zkoušek.
Zde najdete všechny aktualizace https://oscio.cz/aktualizace/
Přehled mluvnice německého jazyka ke státní maturitě
Učebnice k přípravě na maturitu a přijímací zkoušky na VŠ. Všechny důležité gramatické jevy jsou podrobně vysvětleny v českém jazyce a doplněny množstvím konkrétních příkladů z živé mluvené němčiny. Obsahuje podrobný přehled gramatiky německého jazyka.
Žijete ve svobodné zemi a cítíte se svobodně? Kde vlastně začíná a kde končí lidská svoboda? Proč je nutné být bdělý? Odpověď na tyto a podobné otázky studentům přináší naše učebnicová řada Společenské vědy pro střední školy.Svět kolem nás se neustále vyvíjí a proměňuje. Porozumění jeho základním pravidlům a procesům je důležité pro naši schopnost se v něm orientovat. Právě na tuto potřebu učebnicová řada reaguje a rozvíjí aktuální témata i s jejich souvislostmi a zajímavostmi.
Učebnicová sada představuje komplexním a koncepčně originálním způsobem tematiku společenských věd (v prvním díle sady se jedná především o psychologii, sociální psychologii a základy sociologie). Učební text zohledňuje požadavky dokumentů RVP, současně plně odpovídá potřebám současných studentů. Učebnice tvoří úzce provázaný celek s pracovním sešitem.
Pracovní sešit tvoří kompaktní celek s učebnicí – ověřuje a dále prohlubuje znalost příslušného učiva, výrazně také napomáhá jeho aplikaci do konkrétních souvislostí. Široká škála typů cvičení současně zvlášť směřuje k rozvíjení dovedností a klíčových kompetencí žáků.
Žijete ve svobodné zemi a cítíte se svobodně? Kde vlastně začíná a kde končí lidská svoboda? Proč je nutné být bdělý? Odpověď na tyto a podobné otázky studentům přináší naše učebnicová řada Společenské vědy pro střední školy.Svět kolem nás se neustále vyvíjí a proměňuje. Porozumění jeho základním pravidlům a procesům je důležité pro naši schopnost se v něm orientovat. Právě na tuto potřebu učebnicová řada reaguje a rozvíjí aktuální témata i s jejich souvislostmi a zajímavostmi.
Učebnicová sada navazuje koncepčně i obsahově na předchozí díl. Nový přístup k problematice společenských věd tentokrát demonstruje na problematice sociologie a politologie. Učební text plně odpovídá požadavkům dokumentů RVP i potřebám současných studentů.
Pracovní sešit tvoří kompaktní celek s učebnicí – ověřuje a dále prohlubuje znalost příslušného učiva a výrazně napomáhá jeho aplikaci. Široká škála typů cvičení současně směřuje k rozvíjení dovedností a klíčových kompetencí žáků. Jednotlivá cvičení rozvíjí konkrétní oddíly učebnice, a pracovní sešit se tak stává přirozenou součástí výuky.
V přepracovaném 3. díle Společenských věd pro střední školy předkládáme Vám a Vašim žákům aktuální informace z oblasti právní a ekonomické problematiky. Druhé vydání této učebnicové řady zohledňuje zejména nabytí účinnosti nového občanského zákoníku k 1. 1. 2014 a jeho promítnutí do praktických životních situací.
V přepracovaném 3. díle Společenských věd pro střední školy předkládáme Vám a Vašim žákům aktuální informace z oblasti právní a ekonomické problematiky. Druhé vydání této učebnicové řady zohledňuje zejména nabytí účinnosti nového občanského zákoníku k 1. 1. 2014 a jeho promítnutí do praktických životních situací.
Kniha provází čtenáře dějinami lidské společnosti od jejích počátků až po současnost. Sleduje jednotlivé jevy a události ve světových i českých dějinách, zaměřuje se na jejich příčiny, průběh a důsledky, uvádí události ve vzájemných souvislostech. Je doplněna citací z dobových dokumentů a doprovázena řadou historických obrázků, ilustrací a map. Je určena čtenářům, kteří chtějí získat celkový přehled o dějinách lidstva, je rovněž vhodná jako učebnice pro studenty.
Publikace je vhodná pro studenty k maturitě i k přijímacím zkouškám na VŠ
Autoři zdaleka nemají na mysli pouze studenty, ale publikace je určena každému člověku, který se zajímá o svět okolo sebe. Základní znalosti těchto oborů, pomohou k orientaci ve složitém živtě v současné společnosti, prostým porozuměním obsahu zpráv.
Prostřednictvím této učebnice se autoři snažili předat základní sumy vědomostí (nová fakta, pojmy) z oboru filosofie a z oboru etiky, ale především inspirovat a podněcovat k formulaci vlastních názorů a vést k respektování názorů a postojů jiných. Vybízejí také k procvičování etiky a techniky umění vést dialog.
Publikace přehledně shrnuje základ všeobecného rozhledu dnešního člověka. Je určena především pro přípravu maturantů, může však posloužit každému, kdo si chce zopakovat, osvěžit či doplnit vzdělání v této oblasti. Jednotlivé oddíly se zabývají člověkem z různých aspektů: z hlediska člověka jako jedince (psychologie), který je zároveň součástí vyšších celků (sociologie, člověk a společnost). Je občanem státu (občan a stát) a jako takový podléhá určitému právnímu systému (občan a právo) a je účastníkem různých společenskoekonomických vztahů (ekonomie). Žije v určitém státu, který vstupuje do proměnlivých vazeb se státy jinými (evropská integrace). Zabývá se člověkem jako jednotlivcem i jako součástí světa (filozofie)
Publikace Stylistika pro žurnalisty představuje základní studijní materiál vedoucí ke zvládnutí jazykové kultury, stylizace a kompozice žurnalistického textu. Čtenáři poznají podstatu a fungování stylové vrstvy výrazových prostředků v rozmezí přijímaných stylových norem. Knihu ocení také všichni novináři, publicisté a ostatní mediální pracovníci, jimž poskytne komplexní přehled o jejich profesní komunikační sféře, včetně připomenutí nejčastějších formulačních nedostatků.
Text je určen zejména vysokoškolským studentům oborů žurnalistického zaměření a příbuzných oborů společenských věd, kteří v ní naleznou poučení o podstatě žurnalistického stylu.
Učebnici ocení zejména žáci 3. a 4. ročníku středních škol s maturitou, kteří ji mohou využít při domácí přípravě a/nebo při práci s vyučujícím v hodinách anglického jazyka.
Publikace Maturita z anglického jazyka – Maturitní témata si klade za cíl důkladně připravit žáky především na ústní část maturitní zkoušky z anglického jazyka. Obsah je sestaven podle aktuálního katalogu požadavků pro anglický jazyk a podle zadání ústní části maturitních zkoušek v předchozích letech.
Monografie shrnuje nové poznatky o hlavních tématech psychologie osobnosti: temperamentu, rysech, inteligenci, sebepojetí, motivaci a vývoji osobnosti. Pozornost je věnována též otázkám osobní pohody a duchovního rozměru života. Do knihy je zařazeno i téma zcela nové: lidské ctnosti a silné stránky charakteru.
Důraz je kladen na vývoj v oboru za posledních pětadvacet let. Každá kapitola je uvedena krátkým historickým exkurzem a výčtem poznatků, které jsou v dané oblasti považovány za základní, následuje rozbor a kritické zhodnocení vývoje v dané tematické oblasti.
Autorský kolektiv tvoří přední odborníci české a slovenské psychologie, kteří se výzkumu osobnosti věnují. Publikace je proto sestavena s hlubokou znalostí problému a jednotlivé kapitoly reflektují osobní témata jejich autorů. Přes svou vysokou odbornost je kniha napsána srozumitelným a čtivým jazykem, a osloví proto i zájemce o osobnost z řad širší veřejnosti.
Psychologie citlivě reaguje na předmět svého vědeckého zkoumání, kterým je lidská mysl a její proměny v prudce se vyvíjejícím světě. Údaje, které dříve nashromáždila, například o lidské sexualitě, motivaci nebo o rozdílech mezi muži a ženami, nezůstávají trvale platné, takže neustále vznikají její nové koncepty, směry a metodologické přístupy.
Na dějinách psychologie se tak lze poučit nejen o proměnlivosti psychologického vědění, ale i o jeho závislosti na dobovém kulturním kontextu. Kniha mapuje vznik a vnitřní diferenciaci oboru a jeho hlavní směry ve 20. století (behaviorismus, gestaltismus, dynamická, fenomenologická, transpersonální, kognitivní psychologie, systémové teorie aj.). Stranou nezůstaly ani postmoderní proudy v současné psychologii (feministická, diskurzivní či kritická psychologie).
Každá z kapitol obsahuje stručnou charakteristiku či základní myšlenkové paradigma příslušného vývojového období, životní příběhy a hlavní myšlenky jeho významných představitelů. Jednotlivá témata jsou uspořádána přehledně a čtivě.
Nové vydání bylo obohaceno o řadu nově dostupných pramenů, díky nimž bylo možné doplnit jak pojednání o novodobých směrech v psychologii (neogestaltismus, psychologie já, teorie sociálních reprezentací, sociální konstrukcionismus a další), tak o řadě osobností poslední doby.
Publikace je určena všem studentům psychologie a ostatních humanitních oborů a také zájemcům o psychologii z řad širší veřejnosti.
Jungova žákyně a jeho nejbližší kolegyně Jolande Jacobi si předsevzala, že názorně a zhuštěně představí základní pojmy Jungovy psychologie a myšlení. Kniha vyšla v prvním vydání v roce 1940 a byla několikrát přepracována a aktualizována. Už přes sedmdesát let platí za klasické a kanonické dílo analytické psychologie, o němž se vyjádřil sám C. G. Jung takto: „Předložená práce vychází vstříc všeobecné potřebě, jíž jsem já sám dosud neuměl dostát: přání po stručném představení základních rysů mého psychologického myšlení. Paní dr. Jacobi se tohoto úkolu zhostila s úspěchem a zdařil se jí šťastný výklad oproštěný od balastu detailních poznatků. Tím vznikla synopse, která obsahuje všechno podstatné.“
Jolande Jacobi (1890–1973) se narodila v Maďarsku, část života prožila ve Vídni a v Curychu. Stala se přední žákyní C. G. Junga a u odborné veřejnosti jeho zásadní interpretkou.
Publikace obsahuje učivo středoškolské ekonomiky.Zahrnuje následující témata: hospodářská politika státu, základní poznatky o podniku a podnikání v tržní ekonomice, právní formy podnikání, řízení podniku, marketing, výsledek hospodaření, daně a pojistné na zákonné pojištění, finanční anylýza a další.
Prof. PhDr. Stanislav Kratochvíl, CSc. (1932)
pracuje jako vedoucí klinický psycholog v Psychiatrické nemocnici v Kroměříži a je emeritním profesorem klinické psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Kniha předního českého psychoterapeuta předkládá podrobný výklad základních myšlenek vlivných směrů současné psychoterapie, přehled důležitých psychoterapeutických metod a poukazuje na možnosti, problémy a výsledky vědeckého výzkumu v psychoterapii.
Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., je uznávaným odborníkem v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Je zakladatelem České asociace pedagogického výzkumu, působí v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách vědeckých časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko). V nakladatelství Portál vydal knihy Moderní pedagogika, Přehled pedagogiky, Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Učitel, Srovnávací pedagogika. Je spoluautorem publikace Pedagogický slovník.
Kniha je určena studentům pedagogiky, sociologie, pedagogické psychologie, a také odborníkům a učitelům, školským manažerům, personalistům.
Existuje už mnoho knih o tom, jak by měla vypadat "ideální" škola nebo učitel. Víme však, co se opravdu děje ve školách? Co si z nich děti vlastně odnášejí? Jaké je naše školství ve srovnání se světem? A kam vlastně směřuje moderní pedagogické myšlení? Na tyto a další otázky odpovídá ojedinělá publikace, která se po svém prvním vydání rychle stala základní učebnicí i referenčním dílem pro všechny, kdo se zabývají vzděláváním. Autor na řadě příkladů ukazuje, jaké otázky si dnes klade věda o edukaci, jakých prostředků používá k jejich objasnění a k jakým, často překvapivým, závěrům dochází.
Šesté, aktualizované a doplněné vydání
Knihu od zkušeného autora ocení nejen studenti, kteří se připravují k přijímacím zkouškám na VŠ psychologického směru. Vyhledávaná publikace s didaktickou pečlivostí charakterizuje stěžejní psychologické pojmy a zároveň čtenáře seznamuje s historií i aktuálním směřováním oboru.
Brian McNair je profesorem na fakultě filmových a mediálních studií na University of Stirling ve Skotsku a členem Stirling Media Research Institute.
Autor probírá základní sociologická témata, která mají vztah k žurnalistice.Zabývá se hlavními vývojovými tendencemi oboru a pozitivní i negativní mocí, kterou žurnalistika může mít ve vztahu k vývoji mezinárodních vztahů, vnitřní politice států, hospodářství zemí i soukromému životu politiků a mediálně zajímavých osobností. Text analyzuje, jak vzájemný vliv žurnalistů a lidí, kteří mají rozhodující moc, může ovlivňovat vývoj žurnalistického jazyka a strategie novinářů.
Knihu uvítají studenti sociálních věd (politologie, sociologie, žurnalistiky, mezinárodních vztahů), ekonomie, práv, historie i pedagogických oborů. Také odborníci zmíněných oborů a další čtenáři se zájmem o politiku a dějiny.
Nová česká učebnice dějin psychologie je určena všem studentům psychologie a ostatních humanitních oborů
Čtenáři získají dokonalý přehled o vývoji psychologie již od svého prvopočátku, kdy se rozvíjela v rámci filozofie, kniha dále mapuje samostatný vznik a vnitřní diferenciaci oboru psychologie a hlavní směry 20. století, k nimž autorka řadí behaviorismus, gestaltismus, psychodynamickou, fenomenologickou, transpersonální a kognitivní psychologii, případně systémové a systemické teorie. Stranou nezůstaly ani postmoderní proudy v současné psychologii (feministická, diskursivní či kritická psychologie).
Cílem cvičebnic je poskytnout komplexní přípravu k přijímacímu řízení na vysoké školy, na nichž je třeba absolvovat test ze studijních předpokladů a základů společenských věd. Zpracováním různorodých typologií testových otázek a nejfrekventovanějších témat a oblastí z přijímacích řízení v ČR se podařilo žákům poskytnout kompletní podklady pro přípravu na testy ze studijních předpokladů a základů společenských věd na libovolnou vysokou školu v České republice. Cvičebnice obsahují vzorové úlohy pro přípravu studentů k přijímacímu řízení na vysoké školy, na nichž je třeba absolvovat test ze studijních předpokladů a základů společenských věd.
Balíček dvou cvičebnic k přijímacím zkouškám na vysoké školy a k přípravě na Národní srovnávací zkoušky. Vhodné pro přípravu jak k ZSV, OSP, tak k TSP MU.
Studijní předpoklady (OSP) + Základy společenských věd (ZSV)
Komplexní příprava k přijímacím zkouškám na vysoké školy ze společenských věd (ZSV) a k Národním srovnávacím zkouškám ze ZSV.
Cílem cvičebnice je poskytnout komplexní přípravu k přijímacímu řízení na vysoké školy, na nichž je třeba absolvovat test ze základů společenských věd. Zpracováním různorodých typologií testových otázek a nejfrekventovanějších témat a oblastí z přijímacích řízení v ČR se podařilo žákům poskytnout kompletní podklady pro přípravu na testy ze základů společenských věd na libovolnou vysokou školu v České republice. Cvičebnice obsahuje vzorové úlohy pro přípravu studentů k přijímacímu řízení na vysoké školy, na nichž je třeba absolvovat test ze základů společenských věd.
Nově vydané a přepracované vydání jedné z nejužívanějších učebnic psychologie na světě.
Přepracované vydání jedné z nejužívanějších učebnic psychologie na světě podává ucelený přehled nejdůležitějších psychologických poznatků a nových výsledků výzkumů, přičemž kombinuje vědecký přístup se srozumitelným jazykem. Autoři zdůrazňují propojenost psychologického a biologického bádání. V knize jsou pokryty hlavní oblasti psychologie:
Text je doplněn množstvím schémat, fotografií a grafů. Vede čtenáře k utváření vlastních názorů a umožňuje důkladné opakování získaných poznatků. V Portálu rovněž vyšly Testy k Psychologii Atkinsonové a Hilgarda (2011) od Johna G. Carltona, obsahující testové otázky a úkoly k procvičení nesmírného množství dat této učebnice.
Testy k přípravě na přijímací zkoušky - v podobě skript
psychologie aplikovaná, obecná, sociální, osobnosti, vývojová, dějiny psychologie, metodologie, biologie, důraz na látku vyskytující se u přijímacích zkoušek, ukázky přijímacích testů, adresář vysokých škol (obor psychologie), vhodné pro přípravu k maturitě.
Publikace se zabývá základními aspekty lidské psychiky. Vychází z vymezení obecné psychologie a jejího postavení v systému psychologických věd, uvádí i základní metody, které slouží k poznání a hodnocení jednotlivých psychických projevů a funkcí.
Bere v úvahu, že lidská psychika má i svůj orgánový základ, který umožňuje její rozvoj a ovlivňuje způsob jejího fungování, jímž je mozek. Jedna z recenzí jednoznačně praví, že práce je „specifická především silným důrazem na biologický kontext psychologických procesů, jenž představuje jejich funkční bázi“.
Kniha klade nově důraz právě na uvedený orgánový základ psychiky, na proměny probíraných psychických funkcí v různých věkových obdobích a dále na přehledové charakteristiky rozmanitých koncepcí, uplatňujících se ve vztahu ke sledovaným tématům, aniž je přitom přerušována hlavní výkladová linie. Teoretické části se střídají s názornými a čtenářsky srozumitelnými příklady a jsou doplněny grafy a dalším dokumentačním obrazovým doprovodem. Víceméně samostatný oddíl tvoří rozsáhlý soupis psychologické literatury, kde může zájemce najít odkazy k psychologii obecné i k nejrůznějším oborovým odvětvím.
OFICIÁLNÍ PRŮVODCE PŘÍPRAVOU NA TEST ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD SCIO NA VŠ
Nejnovější vydání pro školní rok 2022/23
S testy ze ZSV Scio se každoročně setkají tisíce uchazečů o studium na VŠ . Absolvování tohoto testu v rámci NSZ je podmínkou pro přijetí na prestižní fakulty v ČR, např. Právnickou fakultu UK, Fakultu sociálních studií MU. Využijete jí také jako přípravu k maturitě, nebo v přijímacím řízení na fakulty, které nevyužívají Národní srovnávací zkoušky NSZ. Cvičebnice je nezbytná při přípravě na VŠ humanitních směrů.
Cílem této publikace je pomoci všem, kdo se na testy ZSV a nejen na ně, chtějí systematicky a zodpovědně připravovat. Publikace slouží také jako cenný zdroj informací o základních společenskovědních oborech, který vám pomůže rozšířit obzry a zodpovědět řadu otázek, jež jste si sami kladli. Je nabitá informacemi, které jsou obsahem ze středních škol.
Komplexní příprava test Obecné studijní předpoklady Scio na VŠ
S testy OSP Scio se každoročně setkává většina uchazečů o studium na VŠ. Absolvoání testů OSP Scio v rámci Národních srovnvacích zkoušek je podmínkou pro přijetí na mnohé prestižní fakulty v ČR, např. Právnickou fakultu UK, Fakultu sociálních věd UK, Národohospodářskou fakultu VŠE a mnohé další, u kterých výsledek testu promine přijímací zkoušku.
Cílem této publikace je pomoci všem, kteří se na testy OSP chtějí řádně připravit.
Student zde najde kromě výkladu metod řešení jednotlivých typů úloh demonstrovaných na příkladech z dřívějších testů, také praktické informace - jak uspět u přijímaček- rozbory a postupy řešení, strategii jak pracovat s testem a rady a typy na zlepšení výsledku.
Nové, rozšířené vydání oblíbené publikace zpracovává psychický vývoj jedince v období dětství a dospívání. Vývoj analyzuje se zaměřením na osobnost člověka, podle jednotlivých psychických funkcí, ale i vzhledem k jeho postavení v nejvýznamnějších sociálních strukturách. Analýzu nově doplňují biologické aspekty. Kniha vysvětluje, jaké reakce jsou pro určitá období lidského života standardní a přináší informace o psychických potřebách dětí, jejichž naplnění či nenaplnění ovlivňuje dětské prožívání a chování.
Znalost vývojové psychologie současně umožňuje i čtenářovo pochopení vlastních zážitků z dětství a dospívání, a tedy sebe sama.Publikace je určena studentům psychologie a příbuzných oborů a rovněž každému zájemci o dětskou psychologii.
Přehled důležitých teoretických koncepcí politiky umožňuje zorientovat se v pojmech a přístupech soudobé empirické politologie. Do přehledu jsou začleněny i základní poznatky o nedemokratických, tj. totalitních a autoritářských politických systémech.
Politika ovlivňuje náš život v malém i velkém, politické dění se každodenně předvádí v médiích, každý z nás se na něm jako občan podílí.
Nakolik ale rozumíme obecnějším procesům, které politiku utvářejí? A jak se je snaží popsat a vysvětlit moderní věda? Přehled důležitých teoretických koncepcí politiky vytvořených zejména v posledním půlstoletí.
Budoucnost teorie mezinárodních vztahů je analýza práce dvanácti současných klíčových teoretiků mezinárodních vztahů. Zaměřuje se zejména na ty, kteří měli na tento obor takový vliv, že ho rozvíjeli novými směry.
Zatímco ostatní disciplíny v sociálních vědách pojednávají o svých oblastech zájmu ve vztahu k dílům jednotlivců, teorie mezinárodních vztahů se často pojímá z hlediska paradigmat, tradic a myšlenkových škol. Tato kniha však v rozporu s tradicí postupně analyzuje těžiště díla nejdůležitějších současných teoretiků, každého myslitele zasazuje do kontextuální krajiny tohoto oboru, popisuje jeho charakteristický přístup a naznačuje, co se od něho mohou ostatní naučit.
Nejprodávanější učebnicí základů politologie. Páté přepracované a rozšířené vydání úspěšné učebnice pro studenty SŠ, VŠ, jejich učitele i další zájemce. Změny se týkají nahrazení některých textů vhodnějšími, aktualizace či upřesnění určitých údajů a někdy rovněž rozšíření informací v úvodech kapitol.
Obsahuje aktuální politickoteoretickou problematiku, ukázky z děl našich i světových politologů, filosofů a spisovatelů. Je doplněna významnými dokumenty, k samostatné práci studentů využívá různé úkoly, náměty atd. Ke každé kapitole jsou připojeny informace o dalších zdrojích z literatury i časopisů.
Kniha vymezuje obor sémiotiky jako vědy o znakových systémech.
Objasňuje základní pojmy a stanoví předmět zkoumání, všímá si vývoje a metod studia. Sémiotika se především věnuje nejdůležitějšímu typu znaků, a to znakům jazykovým. Kromě slov se však člověk denně setkává s řadou jiných znaků (v matematice, meteorologii, kartografii apod.). Na příkladech je ukázáno fungování těchto systémů. Kniha má řadu ilustrací a konkrétních příkladů.
Tato příručka je určena všem, kteří se připravují na přijímací zkoušky na vysoké škole, kde je obsahem i zkouška z českého jazyka. Jsou to školy humanitně zaměřené – pedagogické, psychologické, sociální fakulty, žurnalistika a další. Ukázku vzorového testu si můžete stáhnout u této knihy.
Kniha obsahuje kromě vysvětlení základních termínů například:
přehled hlavních směrů andragogických teorií, příklady organizace vzdělávání dospělých, cílové skupiny ve vzdělávání dospělých, profesní vzdělávání dospělých, andragogické profese a profesionalizace andragogické práce
Vzdělávání dospělých je dynamicky se rozvíjející obor, který reaguje na aktuální požadavky praxe a vzdělávací politikyv celé EU, která vzdělávání dospělých velmi podporuje. To je důvod, proč tato úspěšná publikace vycháízí v druhém, aktualizovaném a podstatně rozšířeném vydání. Je určená i jako základní učební text pro studenty andragogiky a personálního řízení, mapuje tento obsáhlý obor v celém jeho rozsahu.
Testy k přípravě na přijímací zkoušky
Úvod do sociologie v testových otázkách, sociologie aplikovaná, obecná, sociální , dějiny sociologie, díla a jejich autoři, důraz na látku vyskytující se u přijímacích zkoušek, ukázky přijímacích testů, vhodné pro přípravu k maturitě
Dostává se Vám do rukou cvičebnice sociologie. Je určena především studentům, kteří mají zájem o studium sociologie, a také ostatním uchazečům o studium některé ze společenskovědních disciplín.
Ukázku z knihy si můžete stáhnout pod detailním popisem knihy.
Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., Dr.h.c., je přední odborník v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant. Přednášel na našich i zahraničních univerzitách. Působil v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách odborných časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko).
Kniha je vstupní branou k hlubšímu poznání pedagogiky - orientuje čtenáře, radí mu a nabízí informační zdroje k dalšímu studiu. Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách, o jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velkou pozornost věnuje autor výzkumným metodám a informačním pramenům. Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství. Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi.
Kniha přináší přehled dějin sociologie od jejích počátků do současnosti. Je výkladem jak o vývoji sociologického myšlení (od Saint-Simona a Tocquevilla po symbolický interakcionismus), tak o zakládání a vývoji sociologických institucí (vysokoškolských kateder, časopisů, výzkumných institucí atd.) v zemích, v nichž se tento obor především rozvíjel. Je rozdělena na dvě samostatné části - do roku 1918 a od roku 1918 do současnosti.
Sociologie pomáhá porozumět našemu každodennímu životu ve společnosti i velkým sociálním změnám a krizím. Její poznatky a metody se aplikují v marketingu, politice, kriminologii aj. Je proto součástí studia řady oborů. Slovník obsahuje asi tisíc hesel, která stručně a srozumitelně vykládají základní pojmy sociologie a souvisejících věd. U všech hesel jsou uvedeny anglické ekvivalenty, což usnadňuje čtenáři práci s cizojazyčnou literaturou. Heslář obsahuje několik set stručných hesel biografických. Slovník uvítají studenti sociálních oborů, práva, managementu a ekonomie, učitelé humanitních předmětů, žurnalisté aj.
Učebnice pro humanitní obory - filozofická fakulta, pedagogická fakulta, pro učitele a žáky středních škol k maturitě.
Tématem je určení člověka v jeho veřejné identitě, politické vztahy, povaha veřejné moci, společenských a právních regulací. Tato publikace vychází z již dříve vydané publikace Základy společenských věd. Záměrem tohoto rozdělení je, aby publikace byla dostupná široké veřejnosti.
Učebnice pro humanitní obory - filozofická fakulta, pedagogická fakulta, pro učitele a žáky středních škol k maturitě.
Tématem jsou základy filosofie jazyka, problematika vztahu myšlení a řeči, zejména klíčový problém komunikace a informace na počátku třetího tisíciletí. Je doplněna výkladem estetiky. Tato publikace vychází z již dříve vydané publikace Základy společenských věd. Záměrem tohoto rozdělení je, aby publikace byla dostupná široké veřejnosti.
Příručka na přijímací zkoušky pro studium dějepisu na pedagogických a filozofických fakultách a na školy, kde je historická problematika součástí přijímacích zkoušek v rámci všeobecných znalostí.
Publikace obsahuje přehled základních událostí z českých a světových dějin v chronologickém a abecedním sledu. Pomáhá studentům utřídit znalosti v závěru příprav k přijímacím zkouškám na vysoké školy.
Učebnice podává základní přehled poznatků obecné psychologie, psychologie osobnosti a psychologie sociální. Seznamuje s předmětem a funkcí psychologie, s vlastnostmi a strukturou osobnosti, s postoji, ideály, citovými vztahy, sebepoznáním i s aktivitami jedince v sociálních vztazích.
V oblasti sociologie je věnována pozornost socializaci člověka a komunikaci. Publikace vede k pochopení významu psychologie a sociologie.
Chcete se dostat na fakultu sociálních studií (věd)? + testové otázky + kompletní přijímací test.
Učebnice je jedinečnou pomůckou určenou uchazečům o studium na fakultách sociálních studií (věd), humanitních studií, právnické fakultě, i na fakulty filozofické a pedagogické. Formou více jak 1000 testových otázek z přijímacích zkoušek z oborů psychologie a sociologie, filozofie a politická filozofie, politologie, státověda, moderní dějiny, právo, ekonomie, ukazuje potřebnou hloubku přípravy na uvedené vysoké školy.
Moderně didakticky zpracovaná učebnice
"Říčan píše s nadhledem, zasvěceně a srozumitelně. Složitou problematiku dokáže přiblížit volbou příkladů z běžného života. Učebnici mohu bez váhání doporučit jak pro běžné kurzy, tak pro málo informované uzájemce o psychplogii". Doc.PhDr.Václav Břicháček, renomovaný český psycholog
Zkušený autor předkládá moderně didakticky zpracovanou učebnici, která vychází z osnov výuky společenských věd na gymnáziích. Publikace je doplněná množstvím zajímavých obrázků a schémat. Oproti zahraničním překladům učebnic psychologie zde nechybí základní informace o české psychologii, o pramenech ke studiu v češtině, o tom, kde se dá u nás psychologie studovat a kde psychologové u nás pracují.
Hlavní poznatky o psychické ontogenezi člověka vycházející z klinické praxe zkušených autorů přináší tato kniha ve svém čtvrtém vydání. Obsahuje ucelený teoretický základ oboru, a je proto již dlouhá léta základní učebnicí pro studenty na vysokých školách a studijním materiálem pro zájemce z řad psychologů, pedagogů, pediatrů, ale i zainteresovaných laiků. Čtvrté vydání je však v mnohém aktualizováno a doplněno o novější informace. Rozšířeny jsou zejména kapitoly vztahující se k období vývoje v dospělém věku. Publikace svou vyváženou koncepcí poskytuje komplexní pohled na problematiku psychického vývoje jedince.
Přehled psychologie je uceleným kompendiem oboru psychologie. Uvádí srozumitelnou a přehlednou fromou do základních psychologických témat a disciplín. Co je psychologie, vnímání, motivace, myšlení a řeč, učení, vývojová ps., ps. osobnosti, sociální, metody psychologie.
My všichni chceme z různých důvodů lépe porozumět sobě samým i svým bližním. Chceme efektivněji pomáhat, toužíme vydělat víc peněz, rádi bychom lépe vycházeli s lidmi ve svém okolí. Samozřejmě už něco o lidech víme, máme s nimi své zkušenosti, vytvořili jsme si vlastní psychologii - soubor poznatků a mínění o lidech. Vědecká psychologie nám pomůže tyto informace a postoje kriticky přezkoumat a rozšířit. Kniha je přehledným kompendiem oboru psychologie a byla např. rakouským ministerstvem školství doporučena jako učebnice pro řadu oborů středních a vyšších odborných škol. Z obsahu: Základní pojmy a oblasti působení psychologie, vnímání a motivace, myšlení a řeč, učení, vývojová psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie.
Kniha je určena nejen vysokoškolským studentům filologických oborů, ale díky svému pojetí i širšímu okruhu zájemců o tuto problematiku. Podává výklad o podstatě krásné literatury, dějinách, metodologii, literárnímu procesu, dějinách literární vědy a soustředí se i na další otázky literárních oborů.
AMOS – KamPoMaturite.cz, s.r.o.
Dukelských hrdinů 21
Praha 7
170 00
info@kampomaturite.cz
+420 606 411 115
Volejte
Můžete zvolit, jakým způsobem budou vaše osobní údaje využívány.