Vedle standardních znalostí a dovedností je nutné studenty vybavit schopností komunikace, kritického myšlení, projektové a týmové spolupráce.
Stáže jsou povinnou součástí studia
AAU vysílá každý rok na jednosemestrální stáže přibližně 80 až 90 studentů. Studenti mohou pro svou praxi přijmout doporučení Career Centra, které jim vybere stáž na míru podle potřeb dané organizace a schopností i dovedností studenta. Career Center pravidelně aktualizuje svůj seznam přibližně 80 prestižních firemních zájemců o stážisty z AAU.
Řešení projektů pro špičkové firmy
Od roku 2012 realizovala AAU přes 50 úspěšných projektů, do kterých zapojila více než 800 studentů. Pro studenty mají větší hodnotu než standardně používané příklady z učebnic. Typickými oblastmi jsou optimalizace on-line komunikace, příprava webových stránek či vyhledávání nových trhů. Studenti AAU vytvářejí své projekty ve spolupráci se špičkovými odborníky ze společností, jako jsou Western Union, StartupYard, Verlag Dashoefer, Innogy Energo nebo Velvyslanectví Slovinské republiky. Jubilejní 50. projekt realizovali studenti s dlouhodobým partnerem AAU, Českým výborem pro UNICEF. Kromě nápadů na realizaci marketingových kampaní pro ně studenti vypracovali například návrh komunikačního plánu pro případ neočekávaných událostí v zemích, kde jejich síly pomáhají.
Jubilejní projekt pro UNICEF se zaměřil na pražské podnikatelky, cílem bylo zjistit, na jakých charitativních akcích se podílejí a jakým způsobem nejraději přispívají. Do projektu se zapojila i Zakia Mudaqiq, studentka oboru business administration z Afgánistánu.
“We want to find out how Prague’s community of businesswomen wants to be approached by the charity, in which way they prefer to contribute, and which charities they are already involved in.“
Zakia se inspirovala rozhovory s expatovými podnikatelkami, a přišla dokonce na způsob, jak podporovat rozvoj charity ve své vlastní zemi Afghánistánu.
Network s prestižními univezitami
Díky americké akreditaci, kterou AAU vlastní, se velká část z řady spolupracujících univerzit nachází právě v USA. Již pět let se AAU zapojuje například do programu International Consulting Program (ICP), díky kterému mohou studeti AAU spolupracovat se svými protějšky z Virginia Commonwealth University. Jak na půdě zahraniční univerzity, tak i v Praze řeší sestavené multikulturní týmy konkrétní zadání od firem. Týmy musí porozumět zadání klientů, rozdělit si zodpovědnosti, koordinovat jednotlivá plnění a dodat finální výsledek a prezentaci. Tato příležitost poskytuje jedinečné spojení teorie, komunikace, týmové práce a řešení nestandardních situací. Bez ohledu na to, jak zajímavě to zní, je to velmi realistická simulace standardních situací v každodenním životě v businessu.
United Nations s PORGem
Praktické zkušenosti mohou studenti AAU získat i díky své angažovanosti v různých klubech. Klub Model United Nations připravil v březnu téměř tříhodinový workshop pro účastníky páté mezinárodní konference, kterou pořádaly školy Nový PORG a PORG Libeň pro 350 svých spolužáků z celého světa. Tématem workshopu byla lidská práva na území Latinské Ameriky a Karibiku. O své zážitky se s námi podělil prezident klubu, Knut Marius Uddu Skjerve z Norska, student mezinárodních vztahů a diplomacie.
„Originally, we thought that it would be useful for the participants to get insight into a new and relevant topic, but their enthusiasm and critical thinking blew us away – we probably learned just as much from them as they did from us! That just goes to show the importance of MUN conferences – they don't just function as social gatherings, they are platforms for sharing knowledge and ideas between highly ambitious people.“
Anglo-American University je nejstarší česká soukromá vysoká škola. V současné době poskytuje 17 bakalářských a magisterských oborů výhradně v angličtině. Čeští i mezinárodní pedagogové vzdělávají studenty ze 70 států pěti kontinentů . Tato diverzita je obrovskou výhodou, a to nejenom v případě projektů, které míří na světové trhy a kdy je vítaná také znalost různých jazyků a různého prostředí. Národnostní a kulturní divezita je jeden z klíčových motivačních faktorů pro spolupráci ze strany mnohých firemních partnerů.