přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Digitální média a debata o migraci v Česku
Jak jednají lidé v prostředí sociálních sítí, internetových fór a online diskusí? Jak se na internetu vyjadřují k významným společenským a politickým tématům? K jakým komunikačním faulům, stereotypním hodnocením a nenávistným projevům se uchylují? Jak projevují své emoce? Autorský kolektiv z oboru mediálních a komunikačních studií se těmto otázkám věnuje na konkrétních příkladech z veřejných online debat týkajících se evropské migrační krize.
Kniha je rozčleněna do volně navazujících kapitol. Úvodní kapitola od sociologa Daniela Prokopa nazvaná Evropská migrační vlna a české veřejné mínění, nabízí základní fakta o vývoji veřejného mínění v ČR. Druhá kapitola Neodbytné obrazy v našich hlavách, hodnotí výsledky výzkumu veřejných diskuzí. Třetí kapitola Mají média moc ovlivňovat o čem přemýšlíme? V dalších kapitolách se setkáme s tématy - Nevinný humor, Sluníčkáři, Slušní lidé, Komunikační fauly, Matky na síti, Genderové vztahy, Misogynní islám, Sexistické Česko, Migrační krize a covid -19.
Dějiny českých médií od počátku do současnosti 2., upravené a doplněné vydání - Bednařík, Jirák, Kopplová
Kniha přináší chronologický přehled historie českých médií na pozadí světových dějin.
Noviny, časopisy, agenturní žurnalistika, filmy, rozhlasové a televizní vysílání, internetová produkce, zpravodajské portály, blogy, mluvené slovo, film, hudba, jsou součástí našeho života a nazýváme je masová média.
Média jsou také zdrojem nejen ekonomické a politické, ale i kulturní produkce.
Ve druhém vydání knihy jsou zajímavé kapitoly o médiích v meziválečném Československu a zejména vývoj po roce 1989, s jejími nejvýznamnějšími poředstaviteli. Např. Ferdinand Peroutka, Josef Laufr, Jan Šverma, František Filip, Jan Pixa, Otka Bednářová, Josef Velek, Rudolf Křesťan, Jiří Horčička, Karel Malina, Jaroslav Dietl, Jiří Ruml, a mnoho dalších.
Publikace je určena zejména studentům vysokých škol, učitelům mediální výchovy a všem, kdo potřebují nebo chtějí rozvíjet svou znalost masových médií v historických souvislostech.
NOVINKA
Autor svým čtenářům nabízí stručný nástin fenoménu, jehož reflexe je v našich zemích vlastně teprve v začátcích. Usiluje o kombinaci maximální plasticity s co největší úsporností.
Jak se proměňovala tištěná média od svého vzniku až po současnost? Jakou roli v průběhu staletí hrála? To vše a mnohem víc se dozvíte v této publikaci, kterou jistě ocení studenti mediálních studií a žurnalistiky, historie, sociologie a jiných sociálních a humanitních věd, ale také novináři či zájemci o média.
Cílem učebnice, je popsat klíčové zlomy na cestě od zpravodajských a publicistických letáků 16. století přes noviny a časopisy raného novověku až k jejich dědicům v moderní éře, kteří se na prahu třetího tisíciletí stali ohroženým druhem. V centru její pozornosti je také vliv inzerce a reklamy na rozvoj tištěných médií, ale i posuny v rovině mediální legislativy a cenzurní praxe, stejně jako vnímání cenzury veřejností. V neposlední řadě se dotýká problematiky účinků tohoto typu médií na publikum.
Autoři se značnou teoretickou i praktickou zkušeností v oblasti fungování médií v České republice nabízejí podrobné uvedení do studia médií z hlediska sociálněvědní disciplíny mediální studia. Jejich ústředním zájmem je mediální komunikace jako obecný pojem, který zahrnuje institucionalizovanou symbolickou interakci a složky, které se na ní podílejí, tedy média, publikum, společenský kontext. Jde o pohled, který bere v úvahu historii i současnost mediální scény i mediálních studií u nás.
Výklad je doplněn řadou příkladů z České republiky i ze zahraničí. Kniha je určena především studentům sociálních věd, odborníkům v těchto oblastech, pracovníkům médií, marketingu a reklamy, pedagogům, sociálním psychologům.
Prof. PhDr. Jan Jirák je proděkanem Fakulty sociálních věd UK v Praze. Doc. PhDr. Barbara Köpplová přednáší na Fakultě sociálních věd UK v Praze. V nakladatelství Portál vyšla jejich společná kniha Média s společnost (2007).
Brian McNair je profesorem na fakultě filmových a mediálních studií na University of Stirling ve Skotsku a členem Stirling Media Research Institute.
Autor probírá základní sociologická témata, která mají vztah k žurnalistice.Zabývá se hlavními vývojovými tendencemi oboru a pozitivní i negativní mocí, kterou žurnalistika může mít ve vztahu k vývoji mezinárodních vztahů, vnitřní politice států, hospodářství zemí i soukromému životu politiků a mediálně zajímavých osobností. Text analyzuje, jak vzájemný vliv žurnalistů a lidí, kteří mají rozhodující moc, může ovlivňovat vývoj žurnalistického jazyka a strategie novinářů.
Knihu uvítají studenti sociálních věd (politologie, sociologie, žurnalistiky, mezinárodních vztahů), ekonomie, práv, historie i pedagogických oborů. Také odborníci zmíněných oborů a další čtenáři se zájmem o politiku a dějiny.
Publikace Stylistika pro žurnalisty představuje základní studijní materiál vedoucí ke zvládnutí jazykové kultury, stylizace a kompozice žurnalistického textu. Čtenáři poznají podstatu a fungování stylové vrstvy výrazových prostředků v rozmezí přijímaných stylových norem. Knihu ocení také všichni novináři, publicisté a ostatní mediální pracovníci, jimž poskytne komplexní přehled o jejich profesní komunikační sféře, včetně připomenutí nejčastějších formulačních nedostatků.
Text je určen zejména vysokoškolským studentům oborů žurnalistického zaměření a příbuzných oborů společenských věd, kteří v ní naleznou poučení o podstatě žurnalistického stylu.
Oblíbená řada učebnic ve zbrusu novém vydání!
Publikace se věnuje přípravě k maturitě – didaktickému testu z českého jazyka a literatury. Kniha obsahuje soubor testů v takové podobě, aby se co nejvíce přiblížily reálné situaci maturitní zkoušky. Navíc obsahuje výsledky a správná řešení, a v komentáři i zdůvodnění, která vysvětlují správné i špatné odpovědi.
Čeká vás maturitní zkouška? Chcete si ověřit, jak jste připraveni na povinnou část maturity - didaktický test z českého jazyka a literatury? Tato kniha obsahuje soubor testů v takové podobě, aby se co nejvíce přiblížily reálné situaci maturitní zkoušky. Navíc si po vyřešení každého testu ve stanoveném čase můžete vyhodnotit výsledky a v komentovaném řešení přečíst důvody, které vysvětlují správné i špatné odpovědi.
Sbírka 1350 testových úloh s klíčem pro průběžné studium a pro přípravu k maturitě a k přijímacícm zkouškám na vysokou školu
Sbírka 1350 testových úloh s klíčem pro průběžné studium a pro přípravu k maturitě a k přijímacícm zkouškám na vysokou školu
Jedná se o sbírku opakovacích testových úloh středoškolského učiva a komplexních testových úloh ke společné části maturitní zkoušky. Společně s publikacemi ČESKÝ JAZYK – přehled středoškolského učiva, LITERATURA – přehled středoškolského učiva, ČESKÝ JAZYK – testové úlohy, OBSAHY A ROZBORY DĚL a čtyřmi díly ČÍTANEK vám poslouží nejen při pravidelné výuce českého jazyka a literatury, ale následně i při přípravě k maturitě a přijímacím zkouškám na vysokou školu. Koncepce sbírky vychází z požadavků MŠMT na novou podobu maturitní zkoušky.
Publikace je určena maturantům (zejm. praktická část a korektury textů), uchazečům o studium oboru český jazyk a literatura na pedagogických fakultách, uchazečům o studium bohemistiky a studentům učitelských oborů, kteří absolvují povinnou zkoušku z českého jazyka. Ukázku vzorového testu si můžete stáhnout u této knihy.
Tento soubor učebních materiálů byl vytvořen s jasným cílem: přinést takovou kolekci testových otázek a textů ke korektuře, která uchazečům o studium českého jazyka a maturantům umožní ověřit si, jak je jejich studium češtiny v dané chvíli efektivní.
Obsah všech částí publikace odráží úroveň středoškolských studijních materiálů z oboru českého jazyka, které jsou v současné době dostupné na trhu. Ať už hovoříme o klasických středoškolských učebnicích, či shrnujících publikacích ("v kostce", "odmaturuj z...." a podobně).
Poměr teoreticky a prakticky zaměřených testových otázek v první části odpovídá charakteru jednotlivých rovin jazyka. Zatímco například fonetika je koncipována spíše teoreticky, morfologická část klade důraz na dovednosti, tj. schopnost gramatická pravidla češtiny správně aplikovat. S obdobným účelem byly zařazeny i texty ke korektuře. Nedílnou součástí publikace je i stručný slovníček lingvistických termínů, seznam použité i doporučené literatury. Obě základní části, testová a korekturní, jsou doplněny řešením - první formou klíče s vysvětlivkami a druhá správnou podobou vybraných textů.
Zaměření testových otázek bylo též přizpůsobeno charakteru přijímacího řízení na pedagogické fakulty, obor český jazyk a literatura.
V první části knihy (testové otázky s výběrem jedné správné odpovědi) je symbolem r odlišena nižší a vyšší náročnost úkolu (symbol označuje úlohy náročné). Klíč je umístěn za každým oddílem a je označen Ñ.
Česká i latinská terminologie jsou záměrně užity střídavě (v některé úloze naleznete termín podstatné jméno, v jiné substantivum).
AMOS – KamPoMaturite.cz, s.r.o.
Dukelských hrdinů 21
Praha 7
170 00
info@kampomaturite.cz
+420 606 411 115
Volejte
Můžete zvolit, jakým způsobem budou vaše osobní údaje využívány.