Previous Page  11 / 72 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 72 Next Page
Page Background

11

kam po maturitě

B

ýt úspěšnýmmanažerem nezna-

mená mít pouze pozici a moc, ale

předevšímmít schopnosti nahlížet

na věci z různých úhlů pohledu,

užitečně se pohybovat v měnících se situa-

cích a chápat druhé. Tak hovoří o mistrovství

profesionálního manažera PhDr. PaedDr. Eva

Ambrozová, Ph.D. - vedoucí Ústavu huma-

nitních věd na vysoké škole managementu

a psychologie NEWTON College, která byla

během posledních pěti let 4x vyhodnocena

jako nejlepší soukromá VŠ v ČR.

Na vaší škole se schází poměrně hodně

směrů, které se jinde vyučují zvlášť. Je

to kombinace managementu, ekono-

mie a psychologie. Jaká to má pozitiva,

zejména pokud jde o psychologii, která je

v tomto propojení poněkud netradičním

oborem?

Propojení ekonomie a managementu v psy-

chologickém rámci podporuje osobnostní

potenciál našich studentů. Být profesionál-

ním a především úspěšnýmmanažerem

není jen o odborných znalostech ze světa

businessu. Je to především o kvalitě schop-

ností daného člověka, jak se např. dokáže

chovat k druhým lidem, jak umí číst situace,

do kterých přichází dnes a denně. Je to také

o respektu k sobě samému a k prostředí, ve

kterém se pohybuje. My si toto uvědomu-

jeme, a proto v propojení psychologie, eko-

nomie a managementu vidíme obrovskou

příležitost pro novou generaci manažerů.

Naši úspěšní absolventi jsou důkazem toho,

že jdeme správnou cestou.

Kdybyste měla teď spatra popsat případ-

ným uchazečům o studium filosofii výuky

na NEWTON College, co byste jim řekla?

Vedeme studenty k objevování svých silných

stránek, k rozvoji sebe sama a především ke

kultivaci vlastního myšlení. Tím, že jsme sou-

kromá škola, musíme studentům nabídnout

víc než standardní vysokoškolské prostředí.

Kromě klasické expertní výuky a aktuálních

pohledů na reálné problémy z praxe jsou to

především různé způsoby, jak na ně nahlížet,

jak o nich přemýšlet, jak je analyzovat, a jak

činit finální rozhodnutí.

Hovoříte o rozvoji sebe sama. Myslíte, že

jinde na osobnostní rozvoj tolik nedbají?

Velké univerzity nemají prostor pro to, aby

se studentům věnovaly individuálně. Naší

největší přidanou hodnotou je, že míříme

k rozvoji individuality každého jednotlivce

a studentům dáváme prostor, aby ze školy

mohli vytěžit maximum pro svůj

osobnostní rozvoj. Vycházíme z toho,

že chci-li vést lidi, tak nejdříve musím

porozumět sama sobě. Každý může

sám sebe použít jako„laboratoř“, kde

může objevovat, trénovat a rozvíjet

své vlastní potenciály a zdroje. Teprve

potommůže přemýšlet o druhých

lidech.

Údajně u vás funguje něco,

jako metoda zakázky na výuku.

Co si pod tímmůžeme představit?

Výuka není pouze lineární proces,

kdy vyučující v roli experta přichází

s tématem, které studentům vyloží

a učí je se v něm orientovat. Pro nás je výuka

něco víc. Je to projekt, na kterém pracují stu-

denti společně s vyučujícím. Jako důležitou

vnímáme právě zmíněnou metodu zakázky,

která umožňuje vydefinovat studentům

jejich očekávání, potřeby, významná témata

a oblasti aplikace. Formulací zakázky se tak

studenti aktivně zúčastňují výukového pro-

cesu svým vlastním přemýšlením a reflexí.

Jinými slovy, student není jen pasivním

konzumentem předkládaných témat, ale

stává se spolutvůrcem a aktivním realizáto-

rem celé výuky.

Jaký vztah tedy máte se studenty? Vy

i řada vašich kolegů se prý studentům

věnuje i ve svém volném čase, což není

zrovna běžné.

Vztah bych označila přívlastkem – partner-

ský, přátelský. Naše škola si zakládá na indi-

viduálním přístupu. A já k tomu dodávám,

že ten individuální přístup je oboustranný

proces. V tomto vztahu vítáme a očekáváme

aktivitu studenta. Student musí vědět, že se

má na koho s důvěrou obrátit.

Kdybyste měla popsat hlavní přednosti

výuky na NEWTON College oproti jiným

vysokým školám, co by to bylo?

Většina vysokých škol se primárně zaměřuje

na rozvoj hard skills – tedy profesních

a systémových dovedností. Některé školy

dávají do svých programů předměty, semi-

náře či kurzy, které se týkají rozvoje i soft

skills – tedy dovedností, které jsou potřebné

pro vytváření, udržování, rozvoj a řízení

vztahů mezi lidmi. Na NEWTON College se

snažíme jít ještě dál a rozvíjíme subtle skills.

To je hledání, objevování a pilování jemných

schopností, které se podílejí na procesech

poznávání, rozhodování, chování a vedení

lidí. Subtle skills nejsou z vnějšku úplně patr-

né, ale tvoří významnou přidanou hodnotu

kvality jedince z hlediska jeho orientace

a fungování v dané situaci.

Kdo chce

vést lidi,

musí nejprve poznat sám sebe

KOMERČNÍ PREZENTACE NEWTON COLLEGE

Časopis si můžete také zdarma stáhnout a prolistovat na

www.Casopis.KamPoMaturite.cz

TIP!

www.Seminarky.cz